- Marginalia - https://marginalia.gr -

Αναρτήσεις ροής 28/10 – 20/11

Τα Marginalia – Σημειώσεις στο περιθώριο εγκαινιάζουν τη συχνότερη ροή άρθρων στις στήλες της Κριτικής, των Επικαίρων και της (πρωτότυπης) Λογοτεχνίας ενημερώνοντάς σας για τα επτά κείμενα που αναρτήθηκαν το διάστημα 28/10-20/11 (για το πλήρες άρθρο κάντε κλικ στους τίτλους).

 

[Επίκαιρα]   Τα τείχη της δεξιάς στροφής. Για τις εκλογές στο γερμανικό κρατίδιο της Έσσης [1]  •  28.10.2018 
Με αφορμή τις εκλογές στο κρατίδιο της Έσσης, ο Νίκος Σκοπλάκης αναζητά τους πολιτικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες που επιδρούν και σήμερα στο μικρο-καπιταλιστικό πλέγμα του κρατιδίου και γράφει για τον (ακρο)δεξιό λαϊκισμό, την σοσιαλδημοκρατία, την αριστερά, για την πολιτική του χθες στην ιστορία του σήμερα.

 

[Κριτική]   Harro Paul Harring, μια μορφή του επαναστατικού Ρομαντισμού  [2] •  8.11.2018
Η Άννα Καρακατσούλη σημειώνει στο περιθώριο της πολυτάραχης ζωής του Χάρρο Πάουλ Χάρρινγκ (1798–1870), Γερμανο-δανού ζωγράφου, δραματουργού, συγγραφέα και ένοπλου μαχητή της ελευθερίας.

 

[Λογοτεχνία]   Διακοπές και άλλα ποιήματα [3]  •  10.11.2018
Ο Γιάννης Τσιτσίμης με τα ποιήματά του σημειώνει στο περιθώριο μιας πόλης που πάει -και δεν πάει- διακοπές, που ερωτεύεται -και δεν ερωτεύεται- που ζει -και δεν ζει- λαθραία

 

[Επίκαιρα] Εκλογές στη Βραζιλία: H βαρβαρότητα ως επιλογή [4]  •  13.11.2018

Ο Κρίτωνας Ηλιόπουλος αναλύει σε βάθος τους λόγους εκλογής του νεοφασίστα Μπολσονάρο στη Βραζιλία, τα βασικά στοιχεία του προγράμματός του, τις αιχμές και τις δομές του φασιστικού του λόγου, αλλά και τις προοπτικές οργάνωσης της αντίστασης.

[Κριτική]   Προσφυγο-ποίηση: Η γελοιογραφία και η ποίηση στην υπηρεσία της εκπαίδευσης [5]  •  15.11.2018
Η Κλεονίκη Αλεξοπούλου σημειώνει στο περιθώριο του βιβλίου «Προσφυγο-ποίηση» των αδελφών Κουντούρη το οποίο μιλά στα παιδιά για την προσφυγιά και τη μετανάστευση μέσα από ποιήματα και γελοιογραφίες, χωρίς να αποσιωπά τις ιστορικο-πολιτικές ρίζες του φαινομένου.

 

[Λογοτεχνία]    Τρία ποιήματα για κείνον [6]  •  18.11.2018
Η Σοφία Ζήση εξερευνά -μεταξύ άλλων- τη φθορά και τον έρωτα, τη φθορά του έρωτα και τον έρωτα της φθοράς.

 

[Κριτική]   The Factory: Το εργοστάσιο της αλήθειας [7] •  20.11.2018
Ο Παναγιώτης Φραντζής σημειώνει στο περιθώριο της παράστασης The Factory των Σύρων δημιουργών Ομάρ Αμπουσαάντα και Μοχάμαντ Αλ Άταρ που ανέβηκε πρόσφατα στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση.