Εν μέσω των καταστροφικών πυρκαγιών αίσθηση προκάλεσαν οι δηλώσεις του μητροπολίτη Αιγιαλείας και Καλαβρύτων, που –μεταξύ άλλων– είπε:
Το Άγιον Πνεύμα διά των όσων μας λέγει με τα παραπάνω χωρία της Καινής Διαθήκης μας οδηγεί στα εξής συμπεράσματα: Σε καιρούς αποστασίας από το δρόμο του Θεού θα εκδηλώνεται η οργή του Πανοικτίρμονος Θεού με διάφορα φυσικά καταστροφικά φαινόμενα, όπως για παράδειγμα σεισμοί, πείνα, επιδημίες και αρρώστιες λοιμικές, αιματοχυσίες, εγκληματικότης, καταστροφικές φωτιές, σύννεφα καπνού, που θα ανεβαίνουν μέχρι τον ουρανό! Ποιός, άραγε, να είναι ο υπεύθυνος για την απομάκρυνση του Νεοέλληνα από τον δρόμο του Θεού; Ποιός άλλος; Ο άθεος Πρωθυπουργός κ. Αλέξιος Τσίπρας και οι Συνεργάτες του; Ιδού μερικά από τα κατορθώματά τους: Κατάργηση του Θρησκευτικού Όρκου στους Υπουργούς! Αφαίρεση των Εικόνων του Χριστού μας και των Αγίων μας από τα Σχολεία, τα Γραφεία των Υπουργών, τις Δημόσιες Υπηρεσίες κλπ. Νομιμοποίηση του Γάμου των Ομοφυλοφίλων διά του Συμφώνου Συμβιώσεως. Παρελάσεις των Gays και γελοιοποίηση των Εικόνων με την ανάρτησή τους στα γεννητικά όργανα τους στις δημόσιες παρελάσεις τους. Κατάργησις της πρωινής προσευχής από τα Σχολεία. Κατάργηση του εκκλησιασμού των Μαθητών. Κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών από τα Δημόσια Σχολεία. Περιφρόνηση του Μυστηρίου του χριστιανικού Γάμου, αφού ο Πρωθυπουργός συζεί αστεφάνωτος με την φιλενάδα του κα Μπέττυ ή Περιστέρα. Περιφρόνηση του Μυστηρίου της Βαπτίσεως, αφού δεν έχει βαπτίσει τα παιδιά τους. Εξάπλωση της εγκληματικότητος κατά την περίοδο της Πρωθυπουργίας του. Βλέπε και τον Ρουβίκωνα! Εξάπλωση του γυμνισμού και εν γένει της ανηθικότητος στη σύγχρονη Κοινωνία μας. Ο Υπουργός της α-Παιδείας κ. Γαβρόγλου θέλει να καταργήσει τις Πανελλήνιες Εισαγωγικές Εξετάσεις στην Πανεπιστημιακή Βαθμίδα, ώστε «τα παιδιά μας χωρίς αγωνία το Σάββατο το βράδυ να μπορούν να πηγαίνουν στα μπαρ για ένα ποτό και για να μπορούν επίσης να ερωτεύονται»!!!!
Βέβαια, ο συγκεκριμένος μητροπολίτης είναι γνωστός για τις ακραίες συντηρητικές, αντιδραστικές και ρατσιστικές απόψεις του, ενώ ο διευθυντής του γραφείου Τύπου της Αρχιεπισκοπής Αθηνών προσπάθησε να αποστασιοποιηθεί μιλώντας για «αποκλειστικά και μόνο προσωπικές απόψεις». Είναι όμως τόσο απλά τα πράγματα και μπορούν οι πιστοί και το υπόλοιπο ιερατείο να ξεπεράσουν έτσι, αβρόχοις ποσί, την υπόθεση; Η έννοια του εκδικητή Θεού, ή για να ακριβολογούμε του Θεού που συναλλάσσεται (αμαρτάνεις – τιμωρείσαι, υπακούς στις εντολές του – ανταμείβεσαι) είναι εξαιρετικά διαδεδομένη σ’ όλες τις θρησκείες και, σαφώς, και στην ορθοδοξία.
Ας δούμε λοιπόν ένα παράδειγμα από τον πιο δημοφιλή άγιο των τελευταίων ετών, τον Παΐσιο τον Αγιορείτη (αγιοποιήθηκε από Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως το 2015 και ανακηρύχθηκε προστάτης του στρατιωτικού όπλου των Διαβιβάσεων από την Εκκλησία της Ελλάδος το 2017), ο οποίος συνέγραψε τη βιογραφία του Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκη (αγιοποιήθηκε το 1986). Στο βιβλίο αυτό αναφέρει και το εξής περιστατικό:
Η Οσία Καραμουρατίδου, όταν ήταν νεόνυμφη, φορούσε μια μανδήλα παρδαλή Σμυρνιώτικη. Ο Πατήρ Αρσένιος επανειλημμένως της έκανε παρατηρήσεις για να την πετάξη και να φοράη κι αυτή σεμνά, όπως όλες οι Φαρασιώτισσες, αλλά εκείνη δεν άκουγε. Μία ημέρα, που την είδε πάλι να την φοράη, της είπε αυστηρά: – Φράγκικες αρρώστιες στα Φάρασα δεν θέλω. Εάν δεν συμμορφωθής, να το ξέρης, τα παιδιά που θα γεννάς, αφού θα βαπτίζωνται, θα φεύγουν αγγελούδια και συ δεν θα χαρής κανένα. Δυστυχώς και πάλι δεν είχε συμμορφωθή, αλλά, μόνον όταν της έφυγαν δυο αγγελούδια, τότε πέταξε την παρδαλή μανδήλα και πήγε στον Πατέρα Αρσένιο και ζήτησε συγχώρεση. Ο Πατήρ, αφού την συγχώρησε, της είπε: – Πήγαινε τώρα στην ευχή του Χριστού και το πρώτο παιδί που θα γεννήσης θα είναι αγόρι και θα το ονομάσουμε Αρσένιο∙ το δεύτερο μετά θα είναι κόρη και θα το ονομάσουμε Ειρήνη. Όπως και έγινε.
Το απόσπασμα αυτό μάλιστα προέρχεται από το κεφάλαιο με τον τίτλο «Θαύματα του Αγίου Αρσενίου». Μια ανάλυση λόγου θα ήταν από μόνη της εξαιρετικά ενδιαφέρουσα («μανδήλα παρδαλή Σμυρνιώτικη», «σεμνά, όπως όλες οι Φαρασιώτισσες», «Φράγκικες αρρώστιες»). Επίσης, μικρή σημασία έχει αν ο θάνατος των βρεφών ήταν αποτέλεσμα της κατάρας του αγίου ή όχι (λογικά, η παιδική θνησιμότητα δεν θα ήταν μικρή τότε). Αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι ότι τόσο ο βιογραφούμενος, όσο κι ο βιογράφος (άγιοι αμφότεροι) θεωρούν «άξιον και δίκαιον» να πεθαίνουν μικρά παιδιά επειδή η μάνα τους φορούσε μια «παρδαλή μανδήλα»! Ε, μετά δεν θα πέσει φωτιά να μας κάψει που επιτρέπουμε σε «gays» να κάνουν παρέλαση, να ζούμε «αστεφάνωτοι» κλπ.;
Ο ανορθολογισμός και η μισανθρωπία είναι κάτι με το οποίο πρέπει να αναμετρηθούμε καθεμιά και καθένας ξεχωριστά, αλλά και σαν κοινωνία συνολικά, ειδικά σε δύσκολους καιρούς. Περισσότερο όμως πρέπει να αναμετρηθούν μαζί τους οι πιστές και πιστοί, γιατί δεν μοιάζει πιθανό όλα τα άτομα που ασπάζονται την ορθοδοξία να έχουν τέτοιες απόψεις. Όποιες και όποιοι λοιπόν διαφωνούν με αυτές, καλό είναι να το κάνουν δημόσια και φωναχτά, αν έχουν τον Θεό τους!
Προσθέστε σχόλιο