Στις 30 Ιανουαρίου του 1923 υπογράφηκε στη Λωζάνη της Ελβετίας η «Σύμβασις περί ανταλλαγής των ελληνικών και τουρκικών πληθυσμών» βάσει της οποίας...
1922-23: Σε ποια πέτρα, σε ποιο χώμα
Στο πλαίσιο του 14ου αφιερώματος των Marginalia για τα 100 χρόνια από τη Σύμβαση ανταλλαγής των πληθυσμών, ο Άγγελος Κοντογιάννης-Μάνδρος συνομίλησε...
Το 1914 είναι το έτος μηδέν για τον προσφυγικό χαρακτήρα των δυτικών συνοικιών της Θεσσαλονίκης. Στο τρίγωνο Καρά Χουσεΐν, Λεμπέτ, Χαρμάνκιοϊ, που το...
Τότε στον Ξηρόκαμπο… Γυναικείες εμπειρίες μέσα από προφορικές μαρτυρίες Μικρασιατισσών πρώτης γενιάς
Στο κείμενο αυτό, έξι Μικρασιάτισσες πρώτης γενιάς, που γεννήθηκαν από το 1902 έως το 1916 σε διάφορα μέρη της Μικράς Ασίας, θυμούνται και αφηγούνται...
Το προσφυγικό ως μεταποικιακό, πολιτισμικό και μειονοτικό αρχείο, πριν και μετά το 1922: Μια σύντομη εθνο-τοπο-βιο-γραφία
Η συνδικαλιστική δράση χαρακτήριζε την πληβειακή πόλη. Περιγραφές βίαιων συγκρούσεων μεταξύ εργατών και κρατικών δυνάμεων μπορεί κανείς να διαβάσει...
Μέσα από τη συνάρθρωση όλων των πολλαπλών ταυτοτήτων στις εργατικές προσφυγικές γειτονιές, η λαϊκή κουλτούρα και η μουσική άνθισε και διαδόθηκε πέρα...
Σε κάθε περίπτωση, η Μικρά Ασία είναι κατεξοχήν μια αποτύπωση ενός δράματος που είναι τόσο ελληνικό όσο και ανθρώπινο∙ και σε αυτή δίνεται απείρως...
Η ιστορία του βιβλίου δεν είναι μία, είναι πολλές προσωπικές ιστορίες. Οι ήρωες/ίδες είναι οι καθημερινοί τύποι που θα μπορούσε κανείς να συναντήσει...
Soloup: «Για τους απλούς, καθημερινούς ανθρώπους ο πόλεμος δεν έχει νικητές, έχει μόνο ηττημένους. Το βλέπουμε και σήμερα αυτό στην εν εξελίξει...